reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

reklama

úlomky

Krajina bez vody

sona hruzikova

Krajina bez vody

Vo vrecku Horalka a popri boku hojdajúci sa starý fotoaparát na film. Spomenula som si na miesto, kde som nebola niekoľko rokov, koľko už? Desať, dvanásť. Naposledy som tam kráčala ešte ako dieťa, v dedine bolo treba odbočiť doľava, vyjsť strmý kopec, nezľaknúť sa neznámych, divoko štekajúcich psov za ohradami podhorských dvorov. S rodinou a inokedy so spolužiakmi, po ľavej strane mať potok, stále stúpať, očami proti prúdu, smiať sa a nemať strach ani pod padajúcou masou vody. Tam som zrazu chcela byť, v lese, ktorým sa dá prejsť do iného sveta, doma letmo pozrieť do mapy a na mieste celkom obyčajne ísť.

  • 7. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 157x
  • 0
Ciele

sona hruzikova

Ciele

Naše dni sú ako dostihová dráha. V boxoch nervózne stojí minulosť, ledva sme ju tam dostali, a ona za moment aj tak splašene vybehne. Vieme o tom, pozorujeme jej rozšírené nozdry vetriace náznaky neistoty, čakáme, kedy sa hrabanie kopýt v sypkej pôde zmení na mocný cval. Spomienky obiehajú náš čas jedna vedľa druhej. Občas sa niektorá unaví, no nič sa nezmení, pretože stále nevieme, čo natiahnuť do cieľa miesto pásky.

  • 6. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 202x
  • 1
Impulzy

sona hruzikova

Impulzy

Zabudla som jeho meno. Zastavil ma pri knižnici, chcel poznať môj názor na jeho portrét, či si ho môže dať na obal cédečka. Nerozumela som, nepozerala som sa mu do očí, no on sa so mnou chcel veľmi rozprávať. Kde študujem a či zo mňa bude novinárka. Ešte stále neviem, čo presne tým iní ľudia myslia. Nakoniec mi povedal svoje meno, vraj dúfa, že sa ešte stretneme. A s námahou odišiel.

  • 5. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 320x
  • 12
August

sona hruzikova

August

Ak sa ma dnes niekto spýta, ako sa mám, odpoviem, že sa mi dejú samé príjemné veci, radosti. Napríklad ráno, kým sa mi zohreje voda na čaj, sedím na schodoch terasy, chvíle na augustovom slnku, za mojím chrbtom sa ticho sušia hríby. Alebo za veľkými sklenenými dverami pozorujem dažďové kruhy v bazéne, vietor okolo hojdačky, blesky. Dni začínam pomaly a odovzdane.

  • 6. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 984x
  • 8
Klišé

sona hruzikova

Klišé

Nepríjemná mladá čašníčka sa ma pýta, čo som si vybrala, a pri jej pohľade a pocitoch, ktoré so sebou všade vláčim, mám chuť odpovedať nejakou dojemnou múdrosťou zo stoviek maturitných oznámení. No napokon si iba objednám jedlo, minerálku, čierny čaj, a po celý čas sa ani jedna z nás neusmeje. Asi sme už vyrástli z ozdobného písma.

  • 12. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 775x
  • 8
reklama
Jún

sona hruzikova

Jún

V kabelkách sa topia líčidlá, rúže, topia sa tváre určené pod ne, mesto sa mení na farebnú machuľu, na mäkkú zmrzlinu stečenú na dno kornútika. Odhryznem ho a idem preč.

  • 9. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 456x
  • 8
Náš marec

sona hruzikova

Náš marec

Sú medzi nami rôzne formy blízkosti a možno ani na ničom inom nezáleží.

  • 14. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 672x
  • 1
Roviny

sona hruzikova

Roviny

Takto v polovici marca krájam rajčinu, Klára hovorí niečo o tom, ako ju zaujali, toto balenie, vyzerali ako čerstvo odtrhnuté. Klára, veď je na nich nálepka, pozri, Španielsko, najradšej by som sa opäť smiala na jej naivite, ale som ticho, tupým nožom prerezávam šupku, dostávam sa k dužine, krájam a celé to vnútro so zrniečkami mi opito uteká po lopári.

  • 13. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 725x
  • 0
Živí v kontrastoch

sona hruzikova

Živí v kontrastoch

Máme intenzívny február istých farieb bez vzorov a iných vyrušení, február, čo ide do hĺbky. So správou o smrti, ktorú počujem cez zatvorené dvere v skorú sobotu, ešte skôr, ako vstanem a zaželám dobré ráno; je to prvá informácia dňa. Neskôr myslíme na pozostalých, našu rodinu, na to, čo prežili, koho stratili. Je nám to ľúto. Starali sa a potom prišla smutná správa dva dni pred plánovanou oslavou. Občas je farebné spektrum naopak.

  • 16. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 254x
  • 5
Takto

sona hruzikova

Takto

Prišla mi škandinávska pošta. Pečiatka Göteborg posten, známky s cesnakom, čili papričkami, rozmarínom a bazalkou. Korešpondovali s dňom doručenia, kedy som robila zeleninový pilaf a obsah zásielky, jej predmet, spev Lhasy de Sela sa mi spojil s omamnou vôňou kari korenia.

  • 27. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 405x
  • 11
reklama
Blízko

sona hruzikova

Blízko

Chcela by som si zobrať nové náušnice a okolo pol štvrtej sa prejsť útlym mestom, ako je Nová Baňa. Rovno a hore, nenájsť kaviareň, otočiť sa a ísť do cukrárne. Nejaká žena by sedela sama pri stolíku, pri svojom veterníku, nevyzliekla by si zelenú vetrovku a po chvíli by prešla k pultu vypýtať si dva deci minerálnej vody. Nakoniec by celkom všedne vyšla von, do mrazivého vzduchu.

  • 24. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 134x
  • 2
Januárom

sona hruzikova

Januárom

V malom meste sú na dverách obchodov pripnuté papiere, oznamujúce dokedy bude zatvorené. Ľudia, čo k nim patria, sú teraz ešte v papučiach a teplákoch vo svojich bytoch, kde majú koberce a vädnúcu čečinu. Občas k nim niekto príde, aby čosi doniesol, zložil, zapojil. Môže sa podobať na nitrianskeho herca, sedieť na zemi pred kúpeľňou s notebookom na kolenách, niečo nastavovať, odpovedať tým, čo mu volajú a odmietnuť kávu alebo čaj. Neustále sa meniace domy, miestnosti, schody, prístup, otázky, požiadavky. (Život.)

  • 5. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 193x
  • 6
Nepokojom

sona hruzikova

Nepokojom

Pred školou máme fontánu a tam sa vyhrievam na slnku presne ako mačka. Mám sukňu, čo sa točí a za sebou vlastné promócie, na ktorých som nebola. Na druhý deň preto dostanem darček, kúpim víno, musím predavačke ukázať občiansky. A potom prší, akoby sa nič nezmenilo.

  • 10. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 174x
  • 0
Zmenou

sona hruzikova

Zmenou

Celý život vlastne bojujem proti škaredým výhľadom z okna.

  • 5. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 074x
  • 10
Neisto

sona hruzikova

Neisto

Také zvláštne obdobie, kedy sa končia isté sezóny. Prídu nové kampane, ľudia sa prispôsobia podmienkam, tomu, čo je dané a nemožno to zmeniť. Iba ak by odišli, mali silu a odvahu.

  • 23. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 023x
  • 2
reklama
Dodatočne

sona hruzikova

Dodatočne

Vyhrážky, strach a vlastný názor ako produkt tráviacej sústavy. (Keď sme sa ním už raz zadrhli.) Krivdy a nelegitímna gramatika. Termíny a výročia. Nazdravie, priatelia!

  • 2. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 791x
  • 16
Viac

sona hruzikova

Viac

Unavujú ma čiernobiele otázniky.

  • 2. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 261x
  • 7
Tragickosť bytia a iné sezónne záležitosti

sona hruzikova

Tragickosť bytia a iné sezónne záležitosti

Celé roky boli rovnaké. Čokoláda sa dala obhrýzť, až sa človek dopracoval k malému sladkému kvádru polotvrdej hmoty. Lepili sa na zuby a na stromčeku po nich ostávalo len pozlátko papierovo strapaté na bokoch. Salónky verné tradičným receptúram tradičných podnikov ukladám do škatule spomienok vedľa tuti-fruti zubnej pasty a kaziet plných neohrabane nahratej hudby z rádia.

  • 18. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 306x
  • 35
Vytušené tajomstvo života

sona hruzikova

Vytušené tajomstvo života

Som cholerická, hysterická a nepochybne neznesiteľná. Ideálna na čas rozumov a rokmi overených právd.

  • 8. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 728x
  • 26
Mrcha čas nech ide do čerta

sona hruzikova

Mrcha čas nech ide do čerta

Doľahlo na mňa veľa vecí. Dlho o sebe dávali len tušiť, vykukli spoza rohu, roztopašne žmurkli, zamávali. Registrovala som ich, občas som im aj jazyk vyplazila, no radikálne som nezakročila. A teraz som ostala zaskočená.

  • 18. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 305x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu