reklama

Diár

Ráno nie je veľmi čo čítať. Akoby túto noc všetci spali. A potom treba vstávať, upraviť svoje telá a duše pre svet, razantne zatvoriť dvere, ísť, vyraziť do (nového) mikrosveta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Je to také iné precitnutie. Kamsi sa podela ľahkosť z predchádzajúceho dňa po výdatnom popoludňajšom spánku, kedy som mohla konečne vstať z postele, prejsť niekoľko krokov, už ma nič nebolelo, nevadilo mi svetlo ani zvuky, mala som radosť.
Ráno sa opäť zotavujem zo snov, robím si raňajky a kávu, vraciam sa do postele. Teplý nápoj chutí inak, než som zvyknutá, nie je lahodný, nechcem ho. Vyhlasujem kávovú nezávislosť a mama sa smeje, sestra v pyžame tiež.

Takto sa začína nový deň, pondelok, kedy treba ísť po dlhom čase do školy, cestovať a prestupovať, tam a naspäť, zotrvať, poddať sa a radšej nič nevyhlasovať.

Nepravidelnosť môjho sveta sa zintenzívni. Aj tá emocionálna. Bez akýchkoľvek istôt sa vystavím vplyvom, okolnostiam. Toto je môj vývoj.

Včera som sa pýtala štrbavej sestry, čo chce byť, keď bude veľká. Nevedela a ja som si spomenula, že som s touto otázkou vždy mala problém, aj keď som v druhej triede po veľkom váhaní nakreslila dievča s korunkou na hlave, obsypané kvetmi. Ako jediná som vtedy oznámila svetu, že chcem byť misska a mladá učiteľka mi nepovedala nič o hodnotách, len zahlásila, že to byť nemôžem, lebo to nie je povolanie. Potom som dosť nenarástla, pribrala som a začala snívať aj mimo štandardných území. No kresliť (niečo) poriadne som sa nenaučila doteraz.

Vidím, že je veľa hodín, čas sa neúprosne derie vpred. Treba ísť. Postupovať.

sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu