reklama

Nesmelo

O jednej v noci napokon treba zažať nad zrkadlom v kúpeľni svetlo, odložiť bordovú šatku, vlasy zopnúť, aby nezavadzali a postupne použiť niekoľko kozmetických prípravkov. Zmyť maskaru, makeup, nečistoty, hydratovať, rozžiariť. Poznáte reklamy. A tak o niekoľko minút ostanú také ako predtým iba zelené oči, do ktorých sa pozerajú iní. Oči, ktoré nezmením.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Napríklad pred desiatimi rokmi sa toho stalo veľa. Jedna od druhej sme si požičiavali také zvláštne zápisníčky, ktoré ťažko nejako pomenovať a hľadali sme v nich dôležité fakty o živote, ktoré sme ešte nemali zaznačené. Ak sa ti s ním sníva v utorok, vydáš sa za neho, ak v piatok, podvedie ťa. (Sníva sa mi o koňoch a hlasoch.) Lepili sme si k tomu obrázky z Kamaráta, Brava a iných nezmyselných časopisov. My sme s tým neprišli, aj po mojej mame ostal zachovaný podobný artefakt. Čiernobiele obrázky s atmosférou som prelepila do toho môjho. Aj o očiach by sa tam našlo veľa informácií. Všetkého druhu.
Dnes niečo podobné asi pokúša zdravý rozum na internetových stránkach a niekto ďalší to číta.

A teraz niečo o živote. (Rovno reklama.) Vonku je tak nejako okolo splnu, ružovo, čerstvo nasnežené, v tričku je mi zima a krásne, na niekoho myslím. V jadre nekonečného vesmíru myšlienok to musí iskriť. Oblečiem si sveter.

Ráno sa zobudí deň a sestra sa bude chcieť ísť sánkovať.

Mám prababku, s ktorou som bývala v zime, keď som bola choré dieťa. Koľko som narástla som merala podľa gombíkov na jej zástere, hovorila mi „moje malé“. Potom som ju prerástla a dnes ju tak volám ja. Pekné ruky, obrúčka, jedinečný úsmev poznačený pomaly deviatimi desaťročiami života a dlhé vlasy, zapletené do vrkoča, schované pod ručník, ostali. „Bozkávam,“ zdravíme sa po dlhom čase.

Lullaby je krásne anglické slovo.

Vianočka, hrozienka, maslo, mlieko. Come away with me in the night. Polevy. Kvety sa volajú Viktória, Sofia, Agneša a Émile, vianočná hviezda Otília. Niekoľko slov o koláčoch. Slzy. Oslovenie milá Soňa. Súzvuk.

Toto je skutočne zo mňa a nikdy som viac nechcela. Aj keď som si roky myslela niečo iné.

sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu