reklama

Vedľajšie účinky

Ako keď pozerám Lost in Translation a takmer na konci sa mi vypne notebook, tesne pred tým, ako sa Charlote a Bob objímu. A keď ho konečne znova pustím, ukazuje letný čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Proces, vývoj, dej a sekundárne drobnosti. Občas sa vyskytne aj niečo zásadné, hrejivý pocit, že ma ktosi počuje. (Vieš, čo mám na tebe najradšej?)

Inak máme december. Celkom bojazlivý, bez mora, snehu, monzúnov, záchvevov. Prišiel a zabudol svoje zvyčajné extrémy, je mliečny, so slabo presvitajúcimi svetlami v zatvorenom vianočnom mestečku. Skutočný december, kedy sa nič nekončí a nezačína. Pokračujeme a trávime to, čo sme komu zožrali, presne také, aké to bolo. Mesiac na to všetko nejako zvláštne svieti a občas nedá spávať.

Čo všetko nás ovplyvňuje. Čo všetko šírime. Čo v nás ostáva. (Môj život je krásny a mám to komu povedať. Chcem si túto chvíľu zapamätať.)

Kto neuznáva nové začiatky, nemôže veriť ani na dobré konce a ich magické schopnosti. Možno tým o niečo prichádzam.
Myslím na neznámeho strateného mladíka, čo v daždi hľadal most pomocou mňa a mapy, na ktorej nebolo nič vidno.

Páči sa mi v škole, keď nás príde len desať, pozeráme fialovo sfarbený film starý štyridsať rokov so zlým zvukom a dievčaťom pripomínajúcim Mrázikovu Nastenku, na chodbe svieti lampa a vonkajší svet tlmí hmla. Vtedy som si istá, že budú Vianoce.
Na Štedrý deň je nás u babky veľa a nepostíme sa, aby sme videli zlaté prasiatko. Našim cieľom je dobrý muž. Zaujímavé, že nás to motivuje všetky; ani jedna z nás nepovie, že nemusí, že už ho vidí. Isté tradície a zvyklosti by sme mali prehodnotiť. (Feed my soul milk and honey.)

Koniec dobrý, všetko dobré. Toto povie matka dcére po stretnutí so spisovateľom, keď sa obe usmievajú, žiaria a pokúšajú sa vypovedať svoju radosť. Fotia sa s ním, s idolom, a skôr ako odložia jeho knihu do kabelky, dajú ju do euroobalu. Akoby zabraňovali prípadnému zneucteniu posvätného artefaktu. Sedím celkom blízko, teším sa s nimi, teším sa z ich energie a možno jemne patologickej úcty.

Mám chuť na strúhanú mrkvu s jablkom, citrónom a práškovým cukrom. A tiež chcem pomaly v tme niečo zložité vysvetľovať. Súvislosti a podrobnosti, čo si nás vždy nájdu, aj keď sa schovávame do ohraničených období.

sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu