reklama

Mama ako fackovací panák

Napíšem pre niekoho úplne obyčajné a samozrejmé veci. Ale ako som sa opäť presvedčila, nie pre každého je to také prirodzené.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Je to síce málo pravdepodobné, ale možno sa raz nájde indivíduum, ktoré sa rozhodne, že mi fyzicky ublíži. V tom prípade mu poviem zbohom a vymažem ho zo svojho života. Ale čo ak mi to raz spraví vlastný syn? Žiadneho ešte nemám, ale veľmi sa toho desím.Nikdy mi to nepripadalo reálne. Ublížiť matke. Ale jedného pekného dňa sa to stalo príliš blízko mňa. Tú rodinu poznám celý život. A zrazu synáčik nevedel, ako si vybojovať svoju pravdu, tak mama skončila na zemi. Išlo o takú banalitu. Matka nemala v úmysle svojho takmer dospelého syna pustiť v piatok von, lebo bol celý týždeň chorý. Nechcela som tomu veriť, ten chalanisko je najinteligentnejší človek, akého poznám. A predsa sa stalo.Teda, čo sa vlastne stalo? Jeden večer s partiou bol pre neho taký dôležitý? Alebo sa dotkla jeho ješitného pubertálneho ega? Ako hovorila naša profesorka na gympli, jemu keby pozreli do hlavy a zmerali IQ, praskala by temperatúra. Tak prečo zrazu konal tak primitívne?Neviem síce, ako to majú muži v hlave vymyslené, no asi išlo o jednoduché obmedzenie slobody. Lebo dnes sa skoro stala podobná udalosť a mne sa nechce veriť, že by išlo o šovinistické dokazovanie si sily nad šarmantnejším pohlavím.Kamarát mi písal cez ICQ. Bol úplne mimo. Odohrala sa rodinná hádka, nezvládnutá situácia a potom prišli slová „takmer som ju udrel“.Títo mladí muži sú vzdelaní, inteligentní, z dobrých rodín. Ak aj občas majú problémy sami so sebou, riešia ich inak ako doma a hlavne inak ako fyzicky. Poznám desiatky grázlov, feťákov a príležitostných zlodejov. U nich by som to tiež neospravedlňovala, šokovalo by ma to, ale asi nie až tak výrazne. Tieto dva prípady mi totiž vyrazili dych. Bolí ma to aj za tie matky. Lebo len prekročili hranice, povedali niečo, čo ich synátorom ukradlo veľký kus slobody. A pritom pre nich chceli len to najlepšie. Aj mne sa občas zdá, že ma mama príliš obmedzuje. Ale to len preto, že som jej. Najskôr som sa deväť mesiacov priživovala na jej tele, potom ma musela porodiť, následne ma dookola kŕmiť, prebaľovať a uspávať. Za tie roky som ju asi tisíckrát ovracala, počas mojich pravidelných angín pri mne prebdela niekoľko desiatok nocí. Videla ma plakať prvýkrát, keď som sa nadýchla a prežila aj môj posledný nedávny víkend v slzavom údolí. Koho, ak nie jej, by som sa mala pýtať, čo mám robiť. Ona vie, čo je pre mňa najlepšie. A ja sa na to dokonca spolieham. Som už dosť stará a samostatná na to, aby som bola schopná existovať na základe vlastných názorov. Ale mama ich má na všetko, čo sa deje okolo mňa, tiež.A pochybujem, že sa to niekedy zmení. Že si jednoducho povie, že som dospelá a už ju nepotrebujem. Nespravila to moja mama, nespravila to jej mama a doteraz tak neučinila ani babka. Každá dala svojim deťom maximum lásky a životnej energie. A je samozrejmé, že aj po vyše 60 rokoch babka chce pre svoju dcéru to najlepšie. Bolo by choré, ak by to bolo inak.Všetci sme v pravom rade deťmi svojich rodičov. Už menej ľudí sa zaradí aj do kategórie rodič svojich detí. Ale každý, kto tak urobí si zaslúži minimálne rešpekt. Preto už nikdy nechcem počuť, že niekto udrel vlastnú mamu.

sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu