reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Dlhé a tiché dni

sona hruzikova

Dlhé a tiché dni

V autobuse som si sadla k zavalitému mladíkovi. Bol to zámerný výber, keď som si kúpila lístok, rozhliadla som sa, a tento muž bol spomedzi všetkých jednoznačne najväčší.Yeah I'll keep you safe and sound.

  • 2. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 289x
  • 1
Čo v sebe nosíme

sona hruzikova

Čo v sebe nosíme

(Ešte stále.) Obrazy. Staré domy, deti, koláče, včely. Háčkované obrusy, stoličky s odlupujúcim sa lakom. Silný alkohol. Pôda. Všade hlina, za nechtami, medzi zubami, šmuhy na čele, studené líca. Raz mi M. poslal fotografiu detí a psa hrajúcich sa v starom autobuse. Pridala som ju k tomu všetkému.

  • 26. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 040x
  • 2
Ticho

sona hruzikova

Ticho

Prší a mohlo by v tom byť čosi magické. Pocit večného polárneho dňa, opustených kolotočov alebo aspoň jesene, ktorú skloňujeme už od mája. No je to len dážď a po ňom mláky.

  • 24. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 853x
  • 4
Fikcie

sona hruzikova

Fikcie

Ráno pri rieke, pozorujúc holuby, ktorým sa na krku leskne tyrkysové a fialové perie, mám pocit skorej slnečnej jesene, prináša ho vietor, v neviditeľnom víre spája jún a september, ohraničenie (ročných) období, všetko minulé, vsiaknuté, zapamätané, s tým, čo ešte len bude. Strácajú sa hranice priestoru a času.

  • 26. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 506x
  • 3
Periférie

sona hruzikova

Periférie

Idem domov a kúsok za Chočou zastaneme v kolóne, z okna výhľad na všadeprítomné kopce prijímajúce súmrak, napravo obrovský blízky mesiac, naľavo kríž, záhon narcisov, vyblednuté umelé gerbery. Policajné autá, asi havária, cesta smrti. V protismere okolo nás prejde niekoľko áut, ich šoféri telefonujú, hovoria dôležité vety dôležitým ľuďom.

  • 29. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 803x
  • 4
reklama
Nesmelo

sona hruzikova

Nesmelo

O jednej v noci napokon treba zažať nad zrkadlom v kúpeľni svetlo, odložiť bordovú šatku, vlasy zopnúť, aby nezavadzali a postupne použiť niekoľko kozmetických prípravkov. Zmyť maskaru, makeup, nečistoty, hydratovať, rozžiariť. Poznáte reklamy. A tak o niekoľko minút ostanú také ako predtým iba zelené oči, do ktorých sa pozerajú iní. Oči, ktoré nezmením.

  • 30. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 343x
  • 3
Teraz

sona hruzikova

Teraz

Vždy sa strašne dlho odhodlávam, kým škrtnem zápalkou. (Moja odvaha má v mnohých prípadoch váhavý charakter.) Deti sa s nimi nemajú čo hrať a ja som sa ich dlho bála, tak im ani teraz celkom nedôverujem. Z prskaviek a ohňostrojov mám hotovú hrôzu.

  • 27. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 047x
  • 8
Vedľajšie účinky

sona hruzikova

Vedľajšie účinky

Ako keď pozerám Lost in Translation a takmer na konci sa mi vypne notebook, tesne pred tým, ako sa Charlote a Bob objímu. A keď ho konečne znova pustím, ukazuje letný čas.

  • 5. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 490x
  • 1
Novembrom

sona hruzikova

Novembrom

Schúlená do prenatálneho klbka, keď tu už dlho nič neladí a duša sa na jednej strane pára.

  • 7. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 862x
  • 2
Duševným prílivom

sona hruzikova

Duševným prílivom

Esemeska a celkom konkrétne slová. Odpíšem, že presne o tom chcem teraz písať a neskôr si myslím, že aj tak by si bol prekvapený. Zo mňa.

  • 12. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 463x
  • 4
reklama
Dňami

sona hruzikova

Dňami

Jedna z prvých plnohodnotných viet, čo som ráno prečítala, bola silná, smutná a o mne.

  • 5. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 433x
  • 3
Vnútorne

sona hruzikova

Vnútorne

Nedeľu začínam neskoro a pranostikou. Vraj keď osy v septembri masovo imigrujú do ľudských príbytkov, bude tuhá zima. Marketingový ťah starých materí, aby vo veľkom mohli pliesť neforemné svetre, šály, čapice. My si na to spomenieme a keď ľudová múdrosť nevyjde, skonštatujeme, že ani tie osy už nie sú to, čo bývali. A zatiaľ jednu vyháňame von. Nedá si povedať, dezorientovaná naráža do stien, oblizuje sklo. Mladá a sprostá.

  • 6. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 142x
  • 14
Čisto

sona hruzikova

Čisto

Ako keď po posledných objatiach, bozkoch a želaniach odíde návšteva a vnútri ostane ticho a dobre.

  • 21. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 402x
  • 40
Vzduchom

sona hruzikova

Vzduchom

Ovládli ma ťažkopádne slová. A možno len kombajny, čo do noci hučia, zamerané na úrodu.

  • 15. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 601x
  • 8
Ľudsky

sona hruzikova

Ľudsky

Prvé slovo, ktoré naučím svoje deti, bude „tolerancia“.

  • 9. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 413x
  • 65
reklama
Každý deň

sona hruzikova

Každý deň

Kotúľajú sa, plynú, vychádzajú ako para z horúcej polievky, nechávajú za sebou príchute okamihu alebo vzácne rytiny v pamäti. Nezastaviteľné asociácie. Fascinujú ma myšlienky, ich originálne obsahy aj formy. A rovnako ich neuchopiteľná sila, filozofické kategórie súvislostí so životom.

  • 8. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 138x
  • 2
Prežite Mikuláša so svojou kandidátkou na prezidentský post

sona hruzikova

Prežite Mikuláša so svojou kandidátkou na prezidentský post

Bolo mi oznámené, že na základe neznámych kritérií hodnotenia blogovania na Slovensku patrím medzi najprestížnejších 100 blogerov slovenských. Nezavádzam rodové a druhové meno nového živočíšneho druhu, takto bol štylizovaný úvod mailu, ktorý mi poslala záhadná pani zo Slobodného fóra.

  • 27. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 554x
  • 86
Noc hrôzy, črepy v duši

sona hruzikova

Noc hrôzy, črepy v duši

Od detstva som počúvala o večnom boji dobra a zla. Akoby na rozprávky neexistovali iné námety než krutosť a zloba v presvedčivom prevedení vlkov, drakov a zlých sudičiek. Akoby bez absolvovania chvíľ plných strachu nemohol existovať ďalší šťastný život. To prvé som si prežila. Noc ako z akčného filmu. Len som nikoho neprosila, aby som bola hlavná postava. Tak teraz prosím, aby sa ma týkala aj tá druhá časť rozprávky, nech nie je porušená rovnováha. Aby som žila šťastne, až kým neumriem.

  • 24. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 295x
  • 42
Tak, a je po kariére

sona hruzikova

Tak, a je po kariére

Dala som výpoveď. Idem na materskú.

  • 17. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 641x
  • 36
Mama ako fackovací panák

sona hruzikova

Mama ako fackovací panák

Napíšem pre niekoho úplne obyčajné a samozrejmé veci. Ale ako som sa opäť presvedčila, nie pre každého je to také prirodzené.

  • 20. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 952x
  • 41
reklama
SkryťZatvoriť reklamu