reklama

Mariánska

Noci v tomto byte sú farebné a hlučné, veľa sa mi sníva a tieto bizarné záblesky sa striedajú s rozhovormi a spevom opitých ľudí, čo len prechádzajú za ďalšou zábavou na Obchodnú alebo sa zastavia kúpiť si bagetu a pritom sa predavačke za okienkom vyžalujú, že sú inžinieri a robia prácu, ktorú považujú za podradnú, nehodnú ich akademického titulu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Toto je prvýkrát v tomto meste, čo vidím zo svojej izby iným ľuďom do okien, počujem dianie na ulici o tri poschodia nižšie, niektorých obyvateľov susedných domov v sobotu dopoludnia, keď v posteli čítam Petru Hůlovú alebo Michela Houellebecqa, spoznávam po hlase. Dnes som vybrala z chladničky syr, zbehla do blízkeho obchodu kúpiť víno, dostala som nesmiernu chuť na červené, a snažila som sa uvedomiť si, že toto naozaj nie je žiaden výlet ani návšteva, že ak raz budem mať dôvod spomínať na rok 2014, vybavia sa mi presne tieto dni. A v kľúčových slovách a hashtagoch to vôbec nevyzerá zle, no napriek tomu mám pocit, že to nie je úplné, že niečo je veľmi blízko, len som sa ešte nepozrela za všetky požičané skrine a závesy.

Už to nie je panika zo zimných dní, počas ktorých som si hovorila panebože, toto predsa nemôže byť všetko . Spomínam si na večer, keď som išla domov okolo jednej z posledných takmer skutočných krčiem. Stál pred ňou starý muž, striedavo hľadel cez okno dnu a na mince v dlani, nevediac sa rozhodnúť, či do seba rýchlo kopne borovičku a pôjde domov, alebo si dá pivo a bude si môcť chvíľu posedieť medzi ostatnými štamgastmi. Euro päťdesiat, aby si mohol dopriať oboje, nijako nevedel napočítať.

Keď najbližšie zavolám mame, bude mi vyčítať tieto alkoholové metafory a mne sa nepodarí vysvetliť jej, že toto je jazyk, ktorým sa mi prihovára mesto, že je to v poriadku, že je to len jedna z podôb prázdnoty, ktorú každý občas potrebuje. A porozprávala by som jej tiež, že matky a dcéry sa mi ešte pod oknom nehádali, to býva úplne iný typ drám, no určite na to nebude priestor medzi otázkami, kedy prídem a na čo by som vtedy mala chuť.

sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu