reklama

Pravé meno tomu daj

Máš hodinu navyše, a ty ju len tak kotúľaš, sypeš do nej kamienky, až digitálny čas začne škrípať. V tichu sa dá písať, neskúmaj ho toľko, nie si mníška. Tisíce nedokončených riadkov za jeden deň! Ale kto to po tebe prečíta? Radšej znova rozpovedz, ako to bolo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bola tma a uprostred cesty líška, najskôr nereagovala na svetlá a náš pohyb, no nakoniec prebehla ku kraju, schovala sa v jarku. Auto zastalo, otvorila som dvere a zviera podišlo bližšie, vyskočilo mi na kolená, hľadelo na mňa a zbadalo ľahkú obeť alebo rovnocenného súpera, toto stále neviem, a spokojne sa mi ovinulo okolo krku. Tam ostalo a teraz syčí na mačky a všetko ostatné, čo sa vie hýbať samo.

Zvykli sme si na seba, stali sme sa súčasťou tej druhej, a napriek tomu som sa ešte nedozvedela, čo bolo na tej ceste, že sa od toho nevedela hneď vzdialiť, aká nedokonalá zdochlina. A prečo ma za ňu vymenila. Kvôli nej v noci chodievam do cudzích záhrad, leziem po stromoch, lovím pomätené vrabce a sýkorky, zubami im lámem väzy a kŕmim ju. A ona aj tak obhrýza jemné mäso na mojom krku, viem to, vidím, že je zo dňa na deň červenejšia.

Včera som bola u kaderníčky, poslúchajúc babské rady, obom nám z očí padali na zem čierne slzy, keď strihala z mojich hustých vlasov aj z chvosta zvieraťa. Bolo to počuť. No do rána narástli späť, ba ešte viac, môžem ich okolo seba obmotať, zahaliť sa do ryšavo-hnedého kabáta, neodolať, vytvoriť si závislosť na jeho neutíchajúcom teple a melodickej líščej uspávanke, speve, ktorý nami preteká.

Nie, chcem, aby odišla. Neustále mi pripomína, ako zo mňa ubúda, tak nech zoskočí a zmizne aj so svojou besnotou a okamžite sa začnem venovať stromom, hustým polievkam a chôdzi, štúdiu pravoslávnej cirkvi, svitaniu.

Je to iba doplnok, ktorý na jar odložím? Budem si potom líhať k mužovi, skúmať tie magnetické vplyvy, pobozkám ho na čelo, aby som počula vesmír v ňom, ktorý mi môže byť domovom, prestanem myslieť na tehly a netopiere kdesi vnútri? Och, niesť tak raz na svojich pleciach koňa! Spoznať celú živočíšnu ríšu, byť úplná.

sona hruzikova

sona hruzikova

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Musí sa, pomyslela si a rozvážne ponorila štetec do farby, udržať na úrovni prostého zážitku, jednoducho cítiť, že toto je stolička, toto stôl, ale zároveň cítiť aj to, že je to zázrak, je to extáza." Virginia Woolfová Zoznam autorových rubrík:  dušouúlomkyspoluhrach o stenuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu